lördag 4 september 2010

Olästa tegelstenar

Inspirerad av Bokbabbel (som i sin tur hade hittat frågeställningen hos Lyran) tänkte jag avslöja vilka tegelstensromaner som står olästa i hyllan. Precis som Bokbabbel har jag inte tagit mig igenom Jonathan Strange och Mr Norrell av Susanna Clarke, trots att jag ändå har den i pocket. Även i pocket var den tung och ohanterlig!

I stort sett samma dag som den kom ut köpte jag De välvilliga av Jonathan Littel. Har flera vänner som har läst den och samtliga rekommenderar den, men jag har inte kommit mig för.

Och så hinner jag ju aldrig läsa Joyce Carol Oates böcker i samma takt som de ges ut. Dödgrävarens dotter står fortfarande oläst i hyllan och de två senaste romanerna har jag faktiskt inte ens köpt (ännu).

Jag hör till dem som läste och älskade Den hemliga historien när den kom ut och den har till och med hållit för flera omläsningar. Men The little friend (köpte omedelbart så fort den kom!) har jag inte öppnat. Och inte har jag någon lust heller, efter att maken läste den och inte tyckte om ...

Sedan så har jag en hel del andra böcker i hyllan som jag inte heller har läst.men jag ska! Jag ska!

Inga kommentarer: