måndag 20 december 2010

Osynlig


Jag har börjat läsa Paul Austers Osynlig. Jag gillar. Å det är härligt att dras in i den Austerska världen igen - det var längesedan för mig, säkert ett par tre år sedan jag läste Auster senast. men nu gör jag det och och jag njuter hejdlöst. Inser också att jag inte alls läst så många Auster-romaner som jag trodde, så jag funderar på att göra som Holly Hock och ägna mig åt en djupdykning i Austers författarskap. Läsa om gamla favoriter och så förstås upptäcka de texter som jag ännu inte tagit mig an. En härligt jullovsprojekt.

2 kommentarer:

Holly Hock sa...

Jaha, det är den här du läser. Jag tyckte om den, men det finns ett parti som jag ställer mig lite frågande till. Ska bli intressant att läsa sen vad du tror om det. /Therese

Nattens bibliotek sa...

Den ligger överst i min bokhög. Det blir en julläsbok för mig. Min man har precis läst ut den. Han har varit okontaktbar i några dagar. Jag tar det som att det är en väldigt bra bok.