söndag 26 februari 2012

Virginia, Virginia ...

Såg Timmarna häromdagen. Fantastisk film. Har dock ej läst boken av Michael Cunningham.
Jag har sett filmen förut - såg den på bio när den kom, men hade glömt det mesta. Men precis som när jag såg den förra gången slogs jag av hur magnifik skådespelerska Julianne Moore är och så förnyades mitt intresse för Virginia Woolf. Efter filmen jag plockade jag genast ut Mrs Dalloway ur bokhyllan.

Någon dag senare råkade jag ha vägarna förbi en Pocket Shop. Nu finns ett antal titlar i nyutgiven Penguin-snyggo-utgåva. Livsfarligt för en sådan som jag!
Det finns stor risk för att jag kommer att ruinera mig på dessa och andra Penguin-produkter. Hursomhelst, jag hejdade mig i köpivern och nöjde mig med A Room of One's own.

1 kommentar:

Mrs Calloway sa...

tack för det tipset! har bara gamla slitna ex