måndag 18 juli 2011

En regnig kväll i Paris

Det blev en tur till Shakespeare & Co när jag och familjen som hastigast passerade Paris häromdagen. Det regnade. Vilket inte hindrade en röksugen dam att ta en cigg utanför. Vad som inte syns på bilden är boken hon läser samtidigt.

Sonen ville absolut titta på gargoylerna på Notre Dame - eftersom jag råkade säga att en bild på ett så kallat stenkast i hans nyinförskaffade Arthur Spiderwicks fälthandbok var från Notre Dame. Detta måste såklart undersökas. Sonen var intresserad men besviken för de på Notre Dame ser inte EXAKT ut som bilden i boken. Jag ska berätta mer om Arthur Spiderwick och de andra böckerna, som är skrivna och illustrerade av Tony Di Terlizzi och Holly Black vid ett senare tillfälle - de är väl värtda en bekantskap!

NU nöjer jag mig med att rekommendera alla bok- och litteratur- och Frankrikeälskare att genast gå in på Shakespeare & Co's hemsida och börja prenumerera på deras trevliga nyhetsbrev. Kommer en gång per månad och berättar om allt trevligt som ska ske i bokhandeln.

Och apropå bokhandeln: jag har inte inte mindre än TRE exemplar (alla olika utgåvor!) av Sylvia Beachs Shakespeare & Co - en bokhandel i Paris. Har dock bara läst den en gång, men det är nog snart dags igen.

6 kommentarer:

Nattens bibliotek sa...

Jag älskar den bokhandeln också. Det är bara det att när man går in där kommer man aldrig därifrån.

Fru E sa...

Underbar bokhandel! Jag har inte läst boken om Shakespeare och co än. Köpte den på bokrean, men så kom andra böcker emellan.

Catrin sa...

@bokstödet - javisst är den underbar. Jag är så sugen på att gå på någon av de litterära evenemang som ordns där Får se om det kan passa till hösten kanske.

@FruE: läs nu genast Sylvia Beachs fina bok!

Cattis sa...

Fantastisk bild! och underbar bokhandel. Måste dit vid nästa Parisbesök!

Catrin sa...

Borde vi inte åka dit med WOW och bevista något litterärt evenemang?

Fru E sa...

I hear you! :-)