torsdag 14 juli 2011

Just nu

Just nu är jag så himla glad över att jag bara verkar ha tagit med mig BRA böcker den här semestern. Just kids avslutades i förra veckan och nu läser jag The Long song av Andrea Levy. Tidigare har jag läst Fruit of the lemon och Small Island av henne. Båda tyckte jag mycket om - och den här är precis lika bra. Ni vet det där som vi funderar över ibland på den här bloggen - att höga förväntningar på en bok kan ställa till det så att man blir besviken när man börjar läsa - det stämmer inte alls i det här fallet.

Ja, nu vet jag inte alls riktigt vart jag ville komma med det här inlägget. Mest bara så nöjd att njuta av riktigt bra böcker att jag måste få dela med mig av det.

1 kommentar:

Nattens bibliotek sa...

Jag kan bara hålla med, man blir så glad när man lyckas pricka in bra böcker. Ibland kan det gå veckor och man bara läser skräp och så plötsligt får man något bra i sin hdan. Man ser hela livet på ett annat sätt :)
Just kids är underbar. Sträckläste den förra året