tisdag 19 juni 2012

Det blir inte riktigt som man tänkt sig, men det blir bra ändå

Till den senaste träffen hade jag följande önskningar inför val av ny läsning:
 - inga barn fick fara illa i den bok vi valde
 - inga människor fick dö
 - inga krig och/eller konflikter fick förekomma.
 Efter vårens plöjning av allehanda mycket bra och mycket svarta böcker önskade jag mig helt enkelt något som man blir glad av. Ni vet ju hur det gick, vi valde Jag är Zlatan och En dåres försvarstal. Kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig.

I helgen började jag läsa Zlatans biografi och ni som har läst den vet att det inte börjar alltför muntert. Men den är bra. Riktigt bra. Och jag antar att man kan utgå ifrån att själva historien också kommer att bli muntrare. Hur kul det blir ikväll när Sverige möter Frankrike får vi dock se. Jag håller tummarna för att mannen med hästsvans trixar till det och gör några mål.

 Ps. Alla de där bra och dystra böckerna - jag borde ha bloggat om dem, jag vet. Ds

Inga kommentarer: