onsdag 10 oktober 2012

pirr i magen inför morgondagen

Klockan 13.00 torsdag den 11 oktober öppnas de här
Nu är det spännande ... det är ju den tiden på året när nobelpristagaren i litteratur ska utses och det ska ske som i morgon, torsdag den 11 oktober.

Återigen lyckas vi i den litterära salongen Wind Up Women pricka in dagen när Horace, nej, jag menar Peter - hursomhelst den ständige sekreteraren och Akademien - tillkännager vem som ska få Nobelpriset i litteratur och därmed automatiskt bestämmer vilken författare som WOW läser gemensamt till nästa tillfälle, vilket brukar bli årets sista. Faktum är att det är mer än slump än ett medvetet val, fast det borde jag kanske inte avslöja ...

Men morgondagen är aktuell i lite eftersläpningssynpunkt  också. Och av ett helt annat skäl. Vi har ju läst Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar och så plötsligt dök den upp som tv-serie som i måndags! Jag hade verkligen ingen aning, men tittade förstås. Liksom boken tyckte jag att tv-dramat var oerhört gripande. Ska inte gå in på det nu, eftersom vi ska diskutera boken i morgon i salongen och jag antar att det flesta andra salongsmedlemmarna precis som jag satt klistrade framför tv:n i måndags.

Sätt klockan nu, så ni inte missar tillkännagivandet!

Inga kommentarer: