söndag 19 juli 2009

Murakami och Persson

Jag håller ju på med flera böcker samtidigt - det gör jag alltid, men lite extar nu på sommaren. Läser med STORT NÖJE Murakamis What I talk about when I talk about Running - LOVE IT - och kommer att ge bort den till alla mina läsande och springande vänner. Och den som är allra bäst lämpad för gåvan är mingranne, som springer marathon, läser mycket och DESSUTOM håller på att skriva en roman. HAn kommer att älska denna lilla pärla till bok!

Hursom, så glömde jag den på landet när vi åkte in till stan igen i onsdags och här hemma fick jag således återuppta bekantskapen med Malte Persson och Edelcrantz förbindelser. Och det var inte alls dumt ska jag säga! Jag började ju att läsa den redan i vintras, men slutade mitt i och kom inte för mig att börja igen. Så nu när jag ånyo började läsa där jag var, kände jag inte alls igen mig ytan fick helt sonika börja från början igen.

En bok som jag allvarligt överväger att inte slutföra är Ängelns lek av Carlos Ruiz Zafon. Lika mycket som jag tyckte om Vindens skugga, lika illa tycker jag om Ängeln. Vilken smörja. Men det kan hända att dess cliff-hangers tar överhanden och att jag måste läsa ut den i alla fall.

4 kommentarer:

Calliope sa...

Kul att du kom igång med Murakamis löparbok! Du hade ju väntat länge med den, vill jag minnas :) Visst är den något alldeles särskilt!

Catrin sa...

O ja! Jag får lust både att springa ett marathon och att skriva en roman. Gärna på plats på Hawaii ...

Lisa sa...

Så summa summarum; Edelcrantz förbindelser är värd att läsas? Jag lånade hem den i vintras men det blev aldrig av att jag läste den, och efter de tre tillåtna omlånen fick den snällt fara hem till biblioteket igen. Är dock riktigt sugen på att prova igen och faktiskt öppna boken den här gången.

Catrin sa...

Lisa, ja det tycker jag!