torsdag 19 augusti 2010

Den ofrivillige fundamentalisten

Har fortfarande inte läst ut Gangsters, vilar med den ett tag och har istället gett mig på Den ofrivillige fundamentalisten av Mohsin Hamid. Det är en bok som jag ville läsa när jag hörde talas om och blev därför superglad när jag och andra deltagare i BBC - Breakfast Book Club fick varsitt ex i juni för att läsa under sommaren och diskutera på vår nästa träff, som äger rum den 23 augusti.

Har läst cirka en fjärdedel och tycker mycket om. Vet inte om Hamid ändrar berättarteknik senare, men hittills är boken skriven i andra person, vilket jag tycker är ett spännande grepp och jag hoppas att han lyckas hålla kvar det boken igenom.

Mårten på pocketpocketpocket har läst och skrivit om boken tidigare. Jag avvaktar med fler omdömen tills jag är klar.

Inga kommentarer: