torsdag 14 april 2011

Bokinköp på lunchen

Igår var jag på min närmaste Pocket-Shop, den mycket trevliga butiken på Götgatspuckeln (hörnet Högbergsgatan) och införslaffade Båten, vår nästa salongsbok, en inbunden Roald Dahl som min son ska ge sin kompis i present idag och så tog jag även Norrtullsligan av Elin Wägner.

Det är årets Stockholm läser-bok, ett projekt jag inte alls visste mycket om, men  efter en enkel googling hamnade jag På Författarcentrum Öst med en bra beskrivning av projektet. Och här finns en blogg om Stockholm läser.

Jag är själv förvånad över att jag inte läst den här boken tidigare (ingick inte den i på litt.vet? eller någon av alla C- och D-kurser jag läst, typ feministisk litteratur, genus etc?)- Nå. Jag har alltså inte läst Norrtullsligan men nu kommer jag snart att göra det!

Inga kommentarer: