fredag 23 december 2011

Funderar över årets julklappar

Frukost i skenet av den nyklädda julgranen da'n för da'n och jag inser plötsligt att jag nästan inte köpt en enda bok att ge bort i år. Det är verkligen inte alls likt mig - det brukar finnas böcker till både stora och små i de paket jag ger bort. Men i år alltså knappt en enda. Bara den till maken som jag sprang på i stan av en slump och som passar honom så bra på något sätt. Jag undrar om jag själv kommer att få några hårda klappar?

Annars är det full julstämning här hemma, med en femåring som inte kan somna om kvällarna, vaknar mycket tidigt och sedan springer runt och säger "jag är så spänd för julafton" ungefär var femte minut!

UPPDATERING! (ca 5 min senare): Jag ljuger som en häst travar. Paketet till det äldsta syskonbarnet skulle ju innehålla bara böcker, men det har kommit på avigvägar på posten och hinner inte fram till jul. Syskonbarnet som är i den där åldern där hon läser böcker på löpande band och nyfikenheten är stor. Det var hur roligt som helst att köpa årets klapp till henne. Det blev böcker som jag själv älskade i den åldern, som jag tror och hoppas att hon också kommer att tycka om. (Vilka det är törs jag dock inte skriva, eftersom det kan hända att hon läser den här bloggen.)

Inga kommentarer: