torsdag 26 april 2012

Lilla himlafågel - en klassisk Oates

Jag läser just nu Lilla himlafågel av min favoritamerikan: Joyce Carol Oates. Som ju skriver romaner fortare än vad jag hinner läsa.

När jag nyss surfade in på AdLibris för att köpa Stål av Silvia Avallone, som är nästa salongsbok, tänkte jag att jag skulle titta lite vilka Oates som jag 1) inte har 2) inte har läst 3) en kombination av 1 och 2, för att 4) eventuellt köpa några fler böcker.

Det var förstås hur många som helst.

Jag har ganska duktigt hunnit med att köpa böckerna i den takt de givits ut, men inte alls hunnit läsa dem. Trots en gedigen Oates-avdelning i mitt eget bibliotek saknas många volymer och utgåvor innan den blir komplett. Och under tiden skriver hon ännu fler romaner, noveller, andra typer av texter och hinner dessutom med att undervisa. Hatten av för JCO.

Inga kommentarer: