onsdag 16 oktober 2013

Inspirerande lunch om läslust


På listan Roliga-saker-jag-oväntat-får-göra-i-livet lägger jag nu till att prata om barns läsning och litteratur med Martin Widmark, författaren bakom böckerna om LasseMajas detektivbyrå och Nelly Rapp. Ett på alla sätt inspirerande samtal. Jag skulle kunna skriva långt om Martin Widmarks läsprojekt En läsande klass, men länkar istället till hans egen sida om projektet, här.

LasseMaja-böckerna har länge varit en favorit hemma hos oss och vi har precis påbörjat en omläsning av mysterierna. Ikväll går jag på invigning av den nya utställningen Monster & Mysterier på Junibacken, som bygger på böckerna om just LasseMajas detektivbyrå och Nelly Rapp, och i helgen ser jag den nya LasseMaja-filmen - von Broms hemlighet. Åh, vad roligt!

Inga kommentarer: