onsdag 8 april 2009

Ny tidning

Tyvärr kan jag inte ta åt mig mycket av äran för denna blogg eftersom jag aldrig verkar få tid att skriva några inlägg. Jag har ändå läst flera fantastiska böcker den här våren som jag verkligen borde skriva om som Åsne Seierstads bok Ängeln i Groznyj eller den mycket omtalade Ann Heberleins bok Jag vill inte dö jag vill bara inte leva. Nu senast läste jag också en riktigt bra deckare Håkan Nessers En helt annan historia. Det är hans andra bok om kommissarie Gunnar Barbarotti. Även den förra Människa utan hund slår det mesta i deckarväg enligt min mening. Ett litet tips till alla som liksom jag och Catrin med jämna mellanrum drabbas av ett sug efter en deckare.

Det jag dock kände att jag var tvungen att uppmärksamma nu var min upptäckt att tidsskriften Vi nu ynglat av sig och skapat tidskriften Vi läser. Jag har surfat runt lite på hemsidan och det låter mycket lovande. Måste omedelbart ge mig ut och köpa det första nummret. Lovar att återkomma med en recension.

Inga kommentarer: