torsdag 20 augusti 2009

Den ena efter den andra tar slut

Nu börjar alla mina sommarböcker som jag har haft på gång samtidigt ta slut. Det riktigt kliar i fingrarna på mig att börja på några nya, men nu får jag nog ge mig tåls tills jag även har läst ut Allt är upplyst, Ängelns lek och Edelcrantz förbindelser innan det är dags för några av de andra som ligger och köar på mitt nattduksbord.


Just Edelcrantz har jag hållit på med bra länge, men jag håller med Cattis helt och fullt i att det varken handlar om ointresse eller bristande litterära kvaliteter - tvärtom! - utan att jag känner att jag behöver mer tid, lugn och ro när jag läser den, till skillnad från annat som är mer lättsmält. Och apropå lättsmält - jag får se om jag över huvud taget kommer att läsa ut Ängelns lek - tycker inte att den är något vidare.

3 kommentarer:

Bokbabbel sa...

Ja, visst är det synd då "Ängelns lek" inte ens kommer nära den fina läsupplevelsen som man fick av "Vindens skugga"! :(

Mrs. B sa...

Älskar att avsluta boktravar med sådant man läst länge, länge. Vad köar på ditt nattduksbord?

jenny sa...

Jag har plockat bort Ängelns lek från skaläsalistan då jag bara hört besvikna kommentarer om den. Det är himla synd då den verkligen var efterlängtad- har väntat på att Ruiz Zafón skulle komma med ngt nytt sedan den fantastiska Vindens skugga kom. Men nix, nålsögat för allt som ska läsas är alltför trångt, den får vara...