måndag 5 oktober 2009

En ny klassiker ...

Måste bara kort kort lämna rapport om kvällens salong. ÄNTLIGEN har jag fått vara Gertrude Stein och hållit litterär salong i min våning! Om vad vi tyckte och tänkte om Safran får någn annan berätta, jag vill helt kort bara rapportera att vi bestämt oss för att hänga på Bokcirkeln i P1 och liksom de läsa Buddenbrooks av Thomas Mann. Den nya bokcirkeln i radio består av tre personer jag beundrar extremt mycket, nämligen Helena Henschen (som jag skrivit om här), Jonas Karlsson som jag fick upp ögonen för när han var panelmedlem i Knesset på 90-talet och blev oerhört imponerad av i samband med att han var Hammarbyhunden i julkalendern 1999, samt Göran Greider som jag alltid gillat trots att vi tycker olika om det mesta. Det ska bli så intressant att läsa boken och följa Bokcirkeln i P1 samtidigt!

Inga kommentarer: