fredag 2 oktober 2009

Stackars Safran

Jag blev så totalt uppslukad av En halv gul sol och senare Slumdog Millionaire att jag helt och hållet lade Allt är upplyst åt sidan. Nu skulle den läsningen återupptas eftersom vi ju ÄNTLIGEN ska träffas på måndag och diskutera den i salongen. Men det går trögt får jag lov att erkänna. Jag har kommit av mig. Språket i Allt är upplyst är ju minst sagt märkligt, vilket jag tyckte var jättefestligt när jag började läsa den, men nu stör det mig. Det vete 17 om jag ens kommer att komma igenom den till på måndag.

2 kommentarer:

Cattis sa...

Jo, du måste läsa ut den. Så märkligt och rolig att jag gapskrattade flera ggr, samtidigt som den berättar en riktigt hemsk och tragisk historia. Tycker jag. Vill absolut höra dina kloka tankar om den!

L. sa...

Jag kan rekommendera (även om det verkar vara i senaste laget för er boksalong!) en ljudbok med Safran Foers roman på originalspråk. Speciellt avsnitten med märklig engelska är fantastiskt inlästa!

Jag har skrivit om det här: http://tassande.blogspot.com/2009/05/everything-is-illuminated.html