måndag 28 september 2009

Bokmarknad utan bokinköp


Jag var i Nice i helgen och ramlade över en fantastisk bokmarknad. Tyvärr läser jag inte franska, så det blev ovanligt nog inte ett endaste inköp. Fast det var mycket nära att jag inhandlade ett antal exemplar ändå. Jag blev nämligen helt förälskad i alla vackra omslag. Men så blev jag påmind om att vi hade ett strikt begränsat antal kilo som vi fick ta ombord på planet hem, och att jag redan fyllt det mesta av den kvoten med olika olivoljor.

Nu sitter jag och tittar på mina bilder på de fina bokomslagen och tänker att nästa gång tar jag nog med en extra väska.

2 kommentarer:

Mrs. B sa...

Å, almanackan till höger ser fin ut! Från 1914, hoppsan...

Catrin sa...

Fy bubbln vad jag är avundsjuk. Men jag lyckade si alla fall till slut handla böcker i Delhi!