måndag 7 september 2009

The distance between us



I mitt senaste - ofullständiga - bokpaket låg Maggie O'Farrells The distance between us. Jag har tidigare läst After You'd Gone, My Lover's Lover och nu senast The Vanishing Act of Esme Lennox av samma författare, det vill säga hela hennes produktion. Jag tycker mycket om hennes sätt att skapa fängslande berättelseroch porträtt av människor som ofta bär på en inte helt okomplicerad historia. Förlust och en början på något nytt är ett återkommande tema.

Jag tycker om känslan av att komma karaktärerna så nära att de känns som gamla vänner och jag tycker om att jag känner så mycket för dem. När romanerna är slut vill jag fortsätta att följa deras historia, men när nu detta inte är möjligt tänker jag att jag åtminstone ska fortsätta att följa O'Farrells författarskap.

Inga kommentarer: