torsdag 17 september 2009

Slutspurten på en halv gul sol

Sådärja. Nu ska jag strax lägga mig på Spikmattan och läsa ut En halv gul sol. Och sedan (läs på lördag) ska jag unna mig att köpa en helt ny bok - så tjock som möjligt eller möjligtvis två stycken. Jag ska nämligen resa till Indien på lördag och kommer på Arlanda att botanisera i pocket-shopen. Kommer alltså att behöva en bok som dels ska räcka på den långa flygresan, dels fungera som kvällslektyr i en vecka. På vägen hem igen får jag såklart köpa mig ytterligare en ny.

Och huka er nu alla pocketbok-kramar-vänner. För vet ni vad jag gör med pocketböckerna när jag läst dem? Nä, slänger dem gör jag faktiskt inte. Det bär mig emot - det är ju ändå böcker. Men jag LÄMNAR DEM ÅT SITT ÖDE. Lämnar dem på ett hotell, på en restaurang eller cafe, eller till någon jag känner. Men det är mycket sällan jag sparar dem. Undantag finns dock- vilka kommer jag att redovisa i ett framtida inlägg som kommer att ha rubriken Catrins bokhyllor del 2.


Här kan du hitta vad andra bloggare skriver om En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie

3 kommentarer:

Cattis sa...

Trevlig resa! Och om du inte redan hade läst Blond så skulle jag rekommendera den ;)

Catrin sa...

Cattis darling - jag STRÄCKLÄSTE Blonde i våras - remember? http://windupwomen.blogspot.com/2009/04/slukar-blonde.html

Cattis sa...

I know! Det var ju därför jag skrev "om du inte REDAN HADE läst". Ska bli kul att höra om din resa när du är tillbaka. Kram