onsdag 23 september 2009

Slumdog Millionaire

Jag befinner mig i Indien för tillfället och hade ju sett fram emot att få botanisera ordentligt i pocket-shopen på arlanda. Nu bar det sig inte bättre än att min flight gick från terminal 2 där det inte finns någon pocket shop ... Det finns ett litet utbud, och det mesta var deckare och andra bestsellers som jag inte var så sugen på att läsa. Mina kriterier var dock framför allt en TJOCK bok, så jag övervägde en Elizabeth George, men fastnade til slut för Slumdog Millionaire av Vikas Swarup. Tyckte det var lämplig litteratur eftersom mitt mål var Indien och jag tänkte att jag kunde lära mig något på köpet. Här bör tilläggas att jag inte har sett filmen med samma namn och visste inget annat om berättelsen än att den handlade om en indisk gatupojke som var med i "Vem vill bli miljardär".

En underbar bok! Helt underbar! Jag var uppslukad från första till sista sidan av den här otroligt rörande och charmiga och - som jag hade hoppats på - lärorika berättelsen. Eftersom jag tyckte så mycket och hade gott om tid att läsa så läste jag ju ut den illa kvickt vilket har lett till att jag nu är UTAN BOK.

Det är naturligtvis katastrof. Men om inte annat ser jag fram emotatt köpa mig en ny på Delhis flygplats när det är dags för mig att återvända hem på lördag.

3 kommentarer:

Ida sa...

Åh! Kanske att man borde läsa boken också. Jag har bara sett filmen, men den var då underbar den också!

Bokbabbel sa...

åh nej, UTAN bok? tyckte redan att du var lite våghalsig som inte oackade med någonting in the first place :)

Catrin sa...

Våghalsigt var rätta ordet, sa Bull.
Men så gllar jag att "travel light".

Har ÄNNU INTE fått tag på nya bok, skulle köpa en igår, men när jag kom fram till bokhandeln var den stängd. :-(

Göre tt nytt försök idag. Vill inte vara utan bok en kväll till, även om jag roade mig med att titta på fem avsnitt av Vänner som visades på den enda engelskspråkiga kanalen jag hittade på tv:n ...