fredag 23 april 2010

Breakfast Book Club

I det här trevliga rummet på konditori Vete-katten samlades Breakfast Book Club i morse för första gången och diskuterade Susanna Alakoskis Håpas du trifs bra i fengelset.

Vi var sex engagerade deltagare varav enbart två hade hunnit läsa ut boken, Jag var inte en av dem, måste erkännas. Men alla bidrog till diskussionen och förutom dagens bok blev det förstås en hel del prat om Svinalängorna, men även annat, inte minst pratade vi om vad vi brukar läsa för böcker, vad vi föredrar för typ av böcker och hur, var och när man läser.

Maria på BookyDarling tog en bild - lite roligare än det tomma rummet som jag hittade på vetekattens hemsida.

Tiden gick alldeles för fort och när jag cyklade till jobbet strax före nio var jag på så otroligt gott humör och det blev inte sämre när jag dör ner i den fina presentpåsen som arrangören Petra Jankov Picha hade ordnat till oss.

Inga kommentarer: