torsdag 22 april 2010

Nu vill jag läsa allt av Oksanen

Nya salongsboken är Utrensning av Sofi Oksanen. Så fort jag kom hem från kvällens salong beställde jag den på AdLibris. Passade på att beställa även hennes andra böcker, Baby Jane och ville köpa Stalins kossor, men Stalins kossor var tillfälligt slut. Jag satte den på bevakning.

Istället beställde jag dessutom DarlingRiver av Sara Stridsberg, några Muminböcker som jag inte har (än) samt Godistrollet av Jonna Björnstjerna. Vi tycker mycket boken om den underbara familjen Kanin, så jag är övertygad om att Godistrollet faller oss i smaken.

Vad vi tyckte om Hallonbåtsflyktingen ska jag eller någon annan salongsmedlem berätta i ett annat inlägg, men så mycket orkar jag skriva innan jag somnar att medelbetyget blev LÅGT.

2 kommentarer:

Bokbabbel sa...

vilken fantastisk bokbeställning! Först var jag inte så sugen på Stridsbergs nyaste men nu har jag läst så mycket om den att jag har ändrat åsikt :) Fast jag måste faktiskt erkänna att jag inte läst något av hennes tidigare verk heller...

Oksanens böcker har jag däremot läst alla (på finska), de är nog bra de! Oksanen är duktig!

snowflake sa...

Oksanen är ruskigt bra!