tisdag 16 november 2010

Bockfestens alla personer

Oj oj - vad många människor det figurerar i Bockfesten! Jag har bara precis börjat och kanske hunnit läsa två kapitel, men redan har åtminstone ett femtiotal hunnit namnges. Nå, jag antar samma inställning som när jag läste Buddenbrooks och låter dem passera. Gillar hittills!

Jag vet att David redan är klar med Bockfesten och att han hunnit läsa Den stygga flickans rackartyg dessutom. Jag hoppas och tror att jag ska hinna läsa klart om Trujillo innan vi ses i salongen för sista gången den här terminen, vilket är den 9 december.

För andra gången i vår tre-åriga historia ska vi göra ett avkall på vår träff på Järnet på Gamla Stan. En gång tidigare hade vi istället salongen hemma hos mig, eftersom jag den gången saknade barnvakt. Nu har vi bestämt oss för att ha en lite tjusigare salong, eftersom det dels är Nobeldagen dagen därpå, tillika Davids födelsedag. Uppklätt!

Inga kommentarer: