lördag 18 december 2010

Vad hände sen?

Det är faktiskt möjligt att PÅ RIKTIGT gå in i en bok. Jag gjorde det, i går eftermiddag, när jag var på förhandsvisning av utställningen Vad hände sen på Rum för barn. Jag tog med mig åttaårige sonen och traskade till Kulturhuset vid fyra. Där bjöd det på mousserande vin, svartvinbärssaft, snittar, pepparkakor och till sonens STORA förtjusning och numera besatthet: Chokladfontän.

Tove Janssons brorsdotter Sophia Jansson inledningstalade, vilket vi tyvärr missade det mesta av för då var jag och August (ja, han har fått sitt namn efter den störste, pretto jag vet) INNE I BOKEN. Sedan lyssnade till scneografen som hade byggt utställningen, men han pladdrade mest bara på om hur glad han var över att ha fått möjligheten att göra det- slutligen fick Katti Hoflin ordet, ni vet hon som är chef för Rum för barn (och har ett förflutet från. SVT). Nå. Vi tog varsitt glas saft, en snitt, en marshmallow som stoppades in i chokladfontänen och några pepparkakor. Sedan försvann vi in i utställningen igen.

Alltså - boken kan vi, utan och innan och det var så KUL att på riktigt få gå in i den. Verkligen hoppa genom hålen ... Kan meddela att det är nog lättare om man är runt 1,30 eller kortare.
Hursomhelst - en härlig eftermiddag (och världens finaste goodie-bag fick vi med oss hem !) som resulterade i två beslut: att se utställningen fler gånger samt att hyra en chokladfontän vid nästa fest.

1 kommentar:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Vilken härlig dag, det skulle jag ha velat gå på med ett barn!