söndag 3 januari 2010

Nyårslöfte läsning

Jag äger alldeles för många olästa böcker! De förtjänar att bli lästa! Jag tänker inte lova att sluta köpa böcker, för det är banne mig ett rent och sant nöje som jag vill unna mig, men jag lovar att jag ska försöka läsa alla böcker jag köper också. Mitt nyårslöfte blir således att beta av olästa böcker jag har i mina hyllor och unna mig fler lässtunder per dag. För om jag inte läser fler timmar så kommer jag ju aldrig ikapp. Mindre facebook och slösurfande, mindre tv-tittande och ännu mer läsning skola bliva min melodi år 2010.

1 kommentar:

Mrs. B sa...

Jag hoppas göra som du, läsa det jag redan har i hyllorna och lite oftare! Har egentligen rätt mycket annat att göra just nu, men märker att det dåliga samvetet tystnar när jag väljer en bok framför tv:s/datorn...