tisdag 23 mars 2010

Breakfast Book Club

Via ett twitterinlägg från Petra Jankov Picha, vars blogg En annan sida är en som jag läser stadigt, fick jag nys om något som heter Breakfast Book Club. Det lät alltför lockande för att kunna förbises utan åtgärd och vidarelänken gick till en sida på Facebook, där man dels kunde bli ett fan av Breakfast Book Club, dels kunde anmäla sig till själva evenemanget, som liksom titeln antyder är en bokklubb till frukost. Jag anmälde mig genast! Så nu är jag inte bara stolt salongsmedlem i WOW, nu ska jag dessutom delta i en frukostbokklubb. Första boken vi ska läsa är Susanna Alakoskis Håpas du trivs bra i fengelset, så jag reserverade den genast på bibblan.

Jag tipsade geanst de andra WOW-medlemmarna till samma evenemnag och förutsätter att vi blir fler ur Wind Up Women som kommer att ses även till litterära frukostar framöver.

1 kommentar:

Bokbabbel sa...

Haha, vad kul att Wind Up Women kan förkortas WOW :)

Breakfast Book Club låter väldigt charmigt, jag förbannar åter att jag bor i Finland...