måndag 29 mars 2010

Potatiskalsspajen på Guernsey?

Nu undrar jag om jag har läst för fort igen, men stod det verkligen någonstans i boken om varför de kallade sitt sällskap för litteratur- och potatisskalspajssällskapet? i ett brev från Dawsey till Juliet skriver han att han ska berätta det, och på några ställen till refereras det till pajen (det låter inte så gott, väl?) men varför sällskapet tagit med det i namnet har jag missat. Någon som inte missat det som kan upplysa mig?

Har för övrigt även nyligen läst ut Sarah Waters Nattvakten - den sista lilla tiondelen låg länge oläst men nu är den klar. Har nu börjat på Marian Keyes senaste, The Brightest Star in the Sky. Erkänner utan omsvep att jag enbart läser den hemmavid, eftersom jag när en inte så liten litteratursnobb inom mig, men erkänner samtidigt lika öppet att jag har kapitulerat helt för Marian Keyes romaner.

Inga kommentarer: