torsdag 16 september 2010

Böcker och färskpressad juice

Jag och min man brukar skoja om att vårt största utgiftskonto är det för olika sorters juice. Just denna utgift är jag inte speciellt mycket skyldig till, det är mer männen i mitt liv som är orsaken. Men vi skojar ibland också om att mina bokinköp allena skulle kunna få den där nätbokhandeln att gå runt. Och så är det nog. Idag kom det två bokpaket, från två olika ställen, och det var lite som julafton här hemma. Jag vet inte hur det går till, men jag lyckas alltid glömma bort att jag beställt någon av de böcker som sedan visar sig ligga i paketet. Idag var det Baby Jane som blev en glad överraskning. Väldigt praktiskt det där med att glömma. Det blir som att jag ger mig själv en liten present varje gång.

Imorgon ska jag få se och lyssna till Ian McEwan i livs levande livet på Kulturhuset. Jag är redan lite star struck.

Inga kommentarer: