fredag 17 september 2010

Omläsning planeras

En överväldigande känsla av att jag måste läsa om A child in time drabbade mig på vägen hem från Internationell författarscen med Ian McEwan. Det var fantastiskt. Eller "Hjärnan mår bra av att kittlas på det här viset ibland", som min kompis konstaterade efteråt(hennes hjärna kommer för övrigt att göra det mest hela tiden framöver eftersom det är precis sådant här hon ska jobba med. Jag, avundsjuk? Inte det minsta). Och nu måste jag alltså läsa om A child in time. Börjar nog bläddra lite redan ikväll.

Uppdatering 30 sekunder senare: Jag måste sluta låna ut mina böcker. A child in time står inte där den ska i bokhyllan och jag har ingen aning om vem som kan ha den. Attans också!

2 kommentarer:

Nattens bibliotek sa...

Pratade han inte om sin senaste roman Hetta. Jag har beställt den och är väldigt nyfiken på den. Jag har tyckt om nästan alla av hans böcker.

Cattis sa...

Jo, det var Hetta som diskuterades mest, men också en del om övriga som Saturday t ex. Vet inte varför jag fastnade för A child in time. Måste ha varit någonting han sa om den. Jag har inte köpt Hetta än. Tror jag ska vänta och önska mig den till jul. Om jag kan hålla mig :) Den verkar bra.