tisdag 31 januari 2012

Färgsorterad bokhylla?

Jag läser Jessicas inlägg på Bokhora och funderar på hur bokyllan i nästa hem ska se ut. Vid tidigare flyttar har vi haft en inledande ambition att böckerna ska stå i bokstavsordning, men i takt med att hyllorna har fyllts på, böcker har lånats ut, böcker har kommit tillbaka och böcker har lästs om har det blivit ett mer flytande system, om man säger så. Nu tänker jag att jag kanske ska sortera böcker efter färg den här gången. Jag tycker att det ser så fint ut på den här bilden som Johanna Ö lagt upp t ex. Jag kanske måste testa det på en hylla i nya hemmet i alla fall. Vi får se om maken är med mig. Däremot tänker jag inte slå in alla böckerna i vitt papper. Hur sorterar ni era böcker?

För övrigt - min kärlek till böcker prövas vid varje flytt. Vilken tid det tar att packa.

Inga kommentarer: