fredag 28 januari 2011

SORG - Helena Henschen finns inte mer

Läser med bestörtning i morgontidningarna att Helena Henschen är död. Bara 70 år. Och mitt i arbetet av en ny roman.

Jag tyckte mycket om Helena Henschens två romaner, I skuggan av ett brott och Hon älskade. Och jag är så glad över att jag hann bevista en författarträff med henne. Hon verkade så genuint trevlig. Smart. Vältalig.
Det är verkligen sorgligt.
Svd, Expressen, DN på nätet (har en annan artikel än den i papperet dock) och Sydsvenskan är några av de medier som uppmärksammar Helena Henschens hastiga bortgång.

Så även den utmärkta bloggen tillika frukostklubben Breakfast Book Club.

Den fina bilden kommer från Brombergs.

3 kommentarer:

Cattis sa...

Så oerhört sorgligt.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jag blev också riktigt ledsen. Hon var så fylld av kraft och entusiasm inför det skrivande som hon kom igång så pass sent med i livet - hennes böcker var berörande.

Anonym sa...

Jag beklagar förlusten inom Svensk litteratur!!
Bästa författare Helena Henschen, vila i fred!

Mvh Anna Armenian