tisdag 11 januari 2011

Segar på

Trots att jag har varit medvetslöst trött de här två mornarna (det var en rätt stor omställning att plötsligt kliva upp tre timmar tidigare igen) så har jag läst min Solar på t-banan. Det går lite trögt måste jag säga. Mycket vetenskapligt snack av och till som jag inte riktigt hänger med i. Eller möjligen är lite för ointresserad av. Jag har ju läst lite här och där att det här inte är en av Ian McEwan's bästa och så här långt håller jag med om det. Men mycket kan hända, jag har bara hunnit en tredjdel än. Och så blandar jag med lite Gösta Berlings saga - ren och skär läsglädje, som Catrin skrivit om tidigare.

En liten kul detalj - Michael Beard (huvudpersonen i Solar) spelas av Marlon Brando i mitt huvud. Jag vet inte hur det gick till, men det är helt klart Marlon Brando jag ser framför mig när jag läser. Han gör en enastående rollprestation, måste jag säga.

Inga kommentarer: