måndag 4 maj 2009

Boktjuven är mitt bästa presenttips

Nu har jag på senare tid varit på ett antal mottagningar av olika slag och till alla jubilarer (också de av olika sorter) har jag gett den eminenta boken Boktjuven av Markus Zusak. Det är en perfekt presentbok. Passar alla åldrar från - låt oss säga - 11 och uppåt. Den är tänkvärd och viktig, förutom att den är välskriven, spännande och en bladvändare.

I förra veckan gjorde jag mitt senaste inköp av Boktjuven på Bokmagasinet på Hornsgatan. Det var en strålande vacker vårdag och jag passade på att ta en bild på den fina butiken med de vackra (körsbärs?)träden framför. Så fort jag begriper hur jag ska få ut bilder ur min mobil till webben utlovas publicering.

Den trevliga kvinnan som sålde boken till mig hade själv inte läst den, men har lovat att göra det nu. Och jag lovade att återkomma om två veckor så att vi kunde prata mer om den.

Här kan du hitta vad andra bloggare skriver om Boktjuven av Markus Zusak

Inga kommentarer: