onsdag 27 maj 2009

Lite kvällsshopping framför datorn

Jag har tjatat om den flera gånger tidigare, men nu blev det äntligen av. Efter några klick på AdLibris kommer snart What I talk about when I talk about running hem till mig! Den utlösande faktorn var faktiskt ett inlägg jag lästa på Calliope Books och som jag kommenterade på följande sätt:

"Jag förstår inte varför jag ännu inte skaffat denna bok! Har önskat mig den så länge, och trodde först att jag skulle få den i födelsedagspresent (fyller år på hösten) men när det blev tji hade jag hoppast på julklapp. När den uteblev även i julklappssäcken bestämde jag mig för att ta saken i egna i händer, men det har inte hänt! 

Jag som 
1) älskar Murakami 2) älskar att springa 3) gillar skildringar av folk som springer "

I övrigt köpte jag även Jhumpa Lahiris bok, Främmande jord, som är den vi ska läsa i salongen till nästa gång (tisdagen efter midsommar ses vi igen!), ett Tintinalbum (mer om det senare) och dessutom fick jag en gratisbok, oklart varför.

För att återgå till läsning och löpning kan jag starkt rekommendera Kjell Westö och hans Vådan av att vara Skrake. Där beskriver huvudpersonen känslan i löpningen när det flyter på som bäst, när allt bara stämmer som "det lätta svävandet". Och sedan jag läste den har jag försökt att uppnå samma tillstånd. Jag är inte där än, men titt som tätt hittar jag något som är mitt lätta svävande och jag jobbar stenhårt på att det ska komma oftare.

1 kommentar:

Calliope sa...

Så roligt! Du kommer inte att ångra dig! Ska bli jättespännande att höra vad du tycker om den :)