torsdag 28 augusti 2008

Jag älskar att pendla...

..eller något sådant. I vilket fall är det helt klart så att jag hinner läsa mer böcker när jag jobbar än när jag har semester. Hemmatillvaron med småbarn gör att tiden för läsning är tämligen begränsad, medan arbetspendlingen med tåg inbjuder till mängder av litterära upplevelser. Det är inte helt ovanligt att jag sitter stor del av eftermiddagen på jobbet och längtar efter att få sätta mig på tåget för att återuppta läsningen av någon fantstisk bok.

Som redan nämnts av den flitiga Catrin så har sommaren dock bjudit på endel läsning. Utöver Snabba cash och Svart flicka, vit flicka gav vårens FRA-debatt inspiration till att läsa om George Orwells 1984 som jag inte läst sedan jag gick i skolan. Det var riktigt roligt. En klassiker som verkligen står sig och som är väl värd att läsa om.

Snart väntar ännu en tågresa i sällskap av Marie Hermansons Ett oskrivet blad...

Inga kommentarer: