söndag 21 september 2008

Ibland blir saker mycket bättre än man tror

Jag trodde aldrig att det skulle bli så här bra när jag frågade Catrin om vi inte skulle starta någon sorts bokcirkel. Jag hade så länge längtat efter att få prata med likasinnade om LITTERATUR. Det verkade så kul att träffas och prata läsupplevelser, men jag var säker på att alla likasinnade som jag kände redan var fast i cirklar på olika håll. Så svarade då Catrin att det var hon inte alls och att hon var med, men att hon tyckte att vi skulle starta "en litterär salong". Såklart. Så blev det. Och så bra det blev.

Själva upplägget att ses på trevlig krog, med god mat och gott vin är oslagbart. Oslagbara är också mina gamla och nya vänner i den litterära salongen. Samtalen är stimulerande, roliga, initierade och bara allmänt sköna. Nu längtar jag till nästa gång vi ses, då vi ska prata om Storm över Frankrike. Jag är mycket nyfiken på vad de andra tycker.

Jag trodde aldrig att det skulle bli så bra - men jag är mycket glad att det blev det!

Inga kommentarer: