torsdag 2 oktober 2008

Storm över Frankrike snart slut

Trots att jag tog en liten paus från Irène Nemirovsky till förmån för Murakami på senaste resan har jag tagit igen det sedan jag kom hem och Storm över Frankrike börjar lida mot sitt slut. det ska bli väldigt spännande att diskutera den i salongen när WOW träffas nästa gång - vilket är bara om en vecka!

Förra helgen ägnade jag mig rent litterärt åt Murakami och After the Quake som Mia redan skrivit om i inlägget Ständigt denne Murakami. Jag är stormförtjust. Läser den på Mias inrådan poå engelska och gillar det. Lika bra om inte bättre än de jag hittills läst på svenska. I det här fallet är ju inte originalspråket något jag någonsin kommer att kunna uppleva.

Min fina Murakami Diary 2009 anlände förresten för en tid sedan. den är MYCKET FIN och jag ska stolt visa upp den på torsdag om jag kommer ihåpg att at med den. Vad jag också ska komma ihåg att ta med är ett ex av AMELIA HÖST åt var och en i salongen. Och kanske ett nummer till Richard på Järnet också.

Inga kommentarer: