onsdag 8 oktober 2008

Stormen är över och imorgon är det dags igen


Det känns som att det var länge sedan vi sågs, men imorgon är det dags för the Wind Up Women att ses igen. Jag ser som alltid fram emot att träffa de andra och få höra vad de tycker om vår senaste roman. Utan att avslöja för mycket om vad jag själv tycker, kan jag berätta att det inte var en av de svåraste att ta sig igenom. Och den väcker många tankar.

Jag har också läst ut Plikten, profiten och konsten att vara människa av Göran Rosenberg. Även den väckte många tankar. Varför handlar vi som vi gör? Vad är det som driver oss? I mångt och mycket samma frågeställningar som Storm över Frankrike väckte.

Som ni förstår har högen av olästa böcker minskat. Så kan vi inte ha det! Min nya t-banebok (d.v.s. pocketbok) är After Dark av Haruki Murakami. Ständigt denne Murakami...

Inga kommentarer: