måndag 17 november 2008

Murakami, böcker och löpning

Kan inte låta bli.  Detta trots att antalet inlägg om Murakami viktar ensidigt. Nå. 

Så här ser han ut, Haruki Murakami. Bilden har jag helt fräckt lånat av Wikipedia. Där hittar jag även en länk till en mycket informativ sajt om honom och hans verk (här). 

Och blir åter påmind om vad många böcker han har skrivit -  och jag blir så glad när jag tänker på alla härliga Murakamilästimmar jag har framför mig. Sputnikälskling står på tur och sedan tänker jag minsann läsa What I talk about when I talk about running, eftersom jag inte bara gillar att läsa, utan också att springa.

Förresten - en bok som inspirerade mig otroligt mycket vad gäller löpning var Kjell Westös underbara Vådan av att vara Skrake, där huvudpersonen försöker uppnå det "lätta svävandet" när han löptränar. Det brukar jag tänka på när det går trögt.

1 kommentar:

Cattis sa...

"What I talk about..." Var D's mest uppskattade födelsedagspresent i år. Han går omkring och mumlar något om själsfrände...