fredag 21 november 2008

Catrin och Ullis höll egen mini-salong på Järnet

Torsdagskvällen tillbringade Catrin på Järnet och drack både Zinfandelvin och åt leverpastejsmörgås. OCH diskuterade litteratur, läsning och förde metasamtal kring dessa fenomen kvällen lång med Ullis, överbibliotekarie i Hce-bokklubben. Så det blev som en alldeles egen salong, fast det inte var kvällens ursprungliga syfte.

Det kan konstateras att Ullis och jag verkar ha helt olika smak när det gäller böcker. Sådana böcker som jag tycker om mycket, har Ullis inte mycket till övers för. Och det gör naturligtvis diskussionerna både dynamiska och intressanta. Bittert arv, Kafka på Stranden, Gentlemen och Gangsters (liksom några av Östergrens tidiga produktion), Allt är vind, Boktjuven och Inger Edelfeldts författarskap, liksom Marie Hermanssons. Vi hann även helt hastigt avhandla "böcker vi gillar men skäms lite för" liksom vår gemensamma passion för vackra anteckningsböcker. Ullis, har skrivit om det hela ur sitt perspektiv här, där även undertecknad finns med på (suddig) bild.



1 kommentar:

Resa med Herbert sa...

Hej!

Du som gillar böcker och att skriva, varför inte vara med och skriva min bloggroman som jag har startat, den heter "Vi möttes på ICQ" Jag har skrivit 2 kapitel, min tanke är den att jag skall skriva vartannat kapitel men ännu har ingen velat haka på.

Du är hjärtligt välkommen in och kika!

Adressen är http://bloggroman.blogspot.com/

Solvarma hälsningar från Irene