torsdag 11 juni 2009

Potensgivande pausläsning


Mitt i de tre romaner jag läser parallellt bestämde jag mig för att ta itu med Potensgivarna av Karin Brunk Holmqvist. Den är en present från en kollega, som har legat på mitt sängbord i några veckor. Jag har hela tiden varit nyfiken systrarna Tilda och Elida, som på ålderns höst bestämmer sig för att börja sälja potensökande medel via postorder, och till slut tog nyfikenheten överhanden.

Enligt min kollega skulle Potensgivarna vara både lättläst och rolig - och det var den. Jag tycker mycket om de två gulliga damerna och smålog lite hela tiden jag läste om dem och deras äventyr i potensbranschen. Det var ett trevligt avbrott i min övriga läsning. Nu ser jag fram emot att få slå mig ner i en tågvagn med What I Loved imorgon!

Inga kommentarer: