onsdag 24 juni 2009

Sista salongen innan sommaren

Alla kunde inte komma på gårdagens salong och en del av oss var mycket försenade, men till slut satt fyra av oss i vår favorithörna och hade lika trevligt som alltid. Catrin och jag var de som hade läst ut hela Främmande jord och vi var rörande överens i vårt omdöme. Vi tyckte båda mycket om den och hade samma noveller som favoriter.

Som sommarläsning valde vi något överraskande Edelcrantz förbindelser. Överraskande för mig vill säga, som fram till i lördags inte trodde att jag skulle läsa den alls. Half of a yellow sun är jag däremot rädd kommer att förbli liggandes på mitt sängbord oläst...

1 kommentar:

cecber sa...

Half of a yellow sun hade vi som sommmarläsning i vår bokcirkel förra året. Den var alldeles, alldeles fantastiskt bra, så låt den inte ligga oläst på nattduksbordet :0)