tisdag 30 juni 2009

Sommarläsning - I like

Det är skönt med semester och läsning som spretar åt olika håll, men som det ändå går att hålla koll på och isär. Hör här. Jag läste nyss Johanna Nilssons alldeles underbara De i Utkanten älskande (läs!) samtidigt som jag började på Ängelns lek igen. Och så hade jag glömt den ena på landet eller om det var hemma så då var jag tvungen att börja på  Jonathan Strange & Mr Norrell av Susanna Clarke. Det var banne mig den minsta grad på texten jag sett i en roman, så det gick inte fort att ta sig igenom  de cirka fyrtio sidor som jag hittills avverkat. Och nu är alla påbörjade böcker på fel ställe igen, men som tur är har jag kvar flera Johanna Nilsson i pocket som jag skaffade på bokrean i februari och jag tror att jag ska ta mig an SOS från mänskligheten ikväll.

Inga kommentarer: