torsdag 12 februari 2009

vad många litteraturbloggar det finns


När vi i Wind Up Women startade bloggen i höstas kunde jag aldrig föreställa mig hur många liksasinnade det finns därute! Jag hade tidigare varit inne och läst hos Bokhora, Mrs B och La Bibliofille. Alla tre utmärkta och trevliga bloggar. Förutom trevlig läsning och ibland spännande diskussioner har jag tagit till mig lästips och hittat böcker som jag faktiskt inte skulle ha upptäckt annars. Jag följer också stadigt min vän Ullis som är överbibliotekarie i Hce-bokklubben och är GRYMT impad av hennes senaste blogginlägg. När hon inte kunde vara med på träffen i klubben lade hon helt enkelt upp en film och berättade vad hon tyckte! Se där något att ta efter.

Till vår egen salong här på nätet har flera läsare hittat, och för det mesta har jag ingen aning hur de hittar hit. En del har hittat oss genom länkar från andra bloggar, minst sagt märkliga sökningar på Google (som "dator på huvudet" och Gertrude Stein fransk salong) och förstås genom knuffar från Knuff.se. 

Många har hittat oss genom det trevliga initiativet och utmärkta samlingssidan bokbloggar.nu
Och genom den sidan har också jag hittat massor av nya intressanta litteraturbloggar att följa! Till exempel Holly Hock som bland annat gjort en djupdykning i ett av mina favoritförfattarskap, Paul Austers. 

 Det är bra synd att jag måste arbeta, för helst av allt skulle jag vilja läsa hela dagarna och diskutera det med andra, på nätet eller i verkliga livet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och jag har också hittat er, och jag gillar!