måndag 2 mars 2009

Deckarperiodare

Någon deckarfantast kan jag inte kalla mig, ety jag har läst alldeles för få av den sorten. Därmed inte sagt att jag inte uppskattar en god deckare, för det gör jag verkligen när jag kommer över någon. Som så många andra är jag periodare när det gäller deckare och föga förvånande brukar dessa perioder infalla i samband med semestrar.

Och nu känner jag hur det börjar bli dags. På söndag tar jag med mig hela familjen upp till fjällen och vi alla ser fram emot att läsa riktigt mycket. Jag har lovat barnen en extra tur till biblioteket den här veckan och då tänker jag omedelbart söka mig till deckarhyllan och förhoppningsvis gå därifrån med de Arne Dahl som jag inte läst, några P.D. James och en och annan Elizabeth George kanske. Hursomhelst är jag övertygad om att deckarhyllan hyser många titlar som jag inte läst, och bara tanken på det gör mig entusiastisk och förväntansfull.

För övrigt inser jag att jag snart kommer att läsa Oscar Waos korta förunderliga liv, men det hör egentligen inte hit. Mot deckarhyllan! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag rekommenderar "Innan döden kom" av E George, den absolut bästa av henne jag läst. Och något av Anne Cleeves (Shetlandsöarna), Reggie Nadelson (New York) och Denis Mina (Glasgow).