fredag 6 mars 2009

vi bytte böcker i salongen

Salong igår och lika trevligt som vanligt- Jag fick bära skämsstruten eftersom jag inte ens läst ut boken - Revolutionary Road. Det verkade som om alla och allra mest Anna tyckte fantastiskt mycket om den, exakt vad de tyckte kan de gärna få berätta själva: jAg som bara hunnit hälften tycker sådär än så länge, men kommer definiotivt att läsa ut eftersom jag förstår på de andra tt det verkligen börjar bränna till efter där jag är nu. Och märkligt nog hade vi svårt att bestämma nästa salongsbok, men valet föll till slut på Sara Mannheimers Reglerna eftersom många ville läsa den. Och den har ju redan läst och skrivit om en hel del här på bloggen, trots det ska jag läsa om den och ser fram emot att diskutera den med de andra.

Så bytte vi böcker också - det var ju stora bokbytardagen! Jag blev av med ett av mina tre ex av Special Topics in Calamity Physics och fick en Elizabeth George-deckare istället, något som jag ju dessutom efterlyst.

NU ska jag på semster och ser fram emot massor av härliga lästimmar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lite kul att David W ser sig som en "Wind up woman" ;-)

Catrin sa...

Han är trygg i sin manlighet.