söndag 1 mars 2009

Hampstead-drömmar


Den är kvar! Favoritboklådan i Hampstead alltså. Jag gjorde en sökning och se där var den. Det känns skönt. Redan första dagen i London ska jag (och resten av familjen såklart) gå dit och botanisera. Jag hoppas att hyllan direkt till vänster med personalens egna boktips finns kvar. Där har vi hittat många pärlor. Och hörnet längst in till höger med lite udda litteratur, där jag en gång upptäckte Norwegian Wood. Rakt fram ligger alla 3 för 2 pockets och en trappa upp finns alla de fantastiska kokböckerna. Där finns också hörnan för barnlitteratur, som jag nu för första gången ska göra en djupdykning i.

När inköpen är avklarade ska vi ta en macka och en skinny latte på den stora kaffekedjan vägg i vägg och bläddra i våra nya fynd. Sedan blir det en långpromenad i fantastiska Hampstead Heath och ett stopp för afternoon tea i Kenwood House (bilden), där vi bläddrar i våra nya böcker igen. Solen skiner säkert också från en klarblå himmel. Det blir en perfekt dag!

4 kommentarer:

Catrin sa...

Någon gång kanske vi kan tajma våra London-besök? Jag ska dit igen den 16 mars. inget jag ser fram emot alls, faktiskt eftersom det bara kommer innebära jobb. men jaggissar att jag kommer hinna läsa mycket på flygresan i alla fall...

Cattis sa...

Ja, det kan vi väl göra! En egen londonresa kanske?

Catrin sa...

Det blir bra det. En bokresa.

Anonym sa...

Åh, vad jag längtar till London när jag läser ditt inlägg. Jag och sambon funderade just över om vi skulle ta en helg i Paris eller London. Men när jag läser det här känns det helt klart som London! /Therese