tisdag 2 december 2008

Dagens bokinköp


Nu har jag skaffat lite julklappar till mig själv. Det blev Majgull Axelssons Is och vatten, vatten och is, som vi ju ska läsa i salongen nästa gång, Javier Marías Alla själar (tack till La Bibliofille för tipset!), Helena Henschens I skuggan av ett brott och Bodil Malmstens Sista boken från Finistère. Därmed är både min Helena Henschen-samling och Bodil Malmsten-samling komplett.
Just nu läser jag Boktjuven av Markus Zusak. Det har blivit mycket andra världskriget för mig den här hösten. En slump som ser ut som en tanke. Och mer blir det, för jag ska ju snart ta tag i Littells De välvilliga.

1 kommentar:

svartanova sa...

De välvilliga står och väntar på mig i hyllan också. Du skriver om böcker som intresserar mig, i en härlig blandning! Jag lägger till på bloglovin´ direkt. :)